KrabbanGunnar's Blog

Just another WordPress.com weblog

Alla ♥ dag februari 10, 2010

Filed under: Pyssel,Tips på roliga aktiviteter — krabbangunnar @ 4:06 e m

Snart är det alla hjärtans dag. Jag är väl den som anser att just denna dag, liksom andra dagar som kanelbullens dag, är till för att affärerna ska tjäna pengar. Dagen har säkert sin histora, men alldeles för mycket fokus ligger på saker som ska köpas. Det finns så mycket man kan göra som inte kostar en massa pengar. Förra året köpte jag två par boxershorts till en speciell person. De fanns på Netto och kostade 49 kr, för båda 🙂 Han älskar dem och använder dem flitigt. Det ena paret är hjärtmönstrade och det andra paret står det Älskling på.

I år tänkte vi gå på bio. Vi är stora biofantaster. C är guldmedlem men jag är ”bara” silvermedlem och har drygt 700 poäng kvar till det åtråvärda guldmedlemskapet 🙂 Går man mycket på bio är det värt att skaffa ett biokort där du för varje spenderad krona får ett poäng.  Poängen kan du sedan använda till en hel del olika saker. Fråga om ett nästa gång du går på bio, vet ja! Den 12-14 februari får man dubbla poäng och lite anledningen till att vi går på bio just denna helg 🙂

Ett tips på en enkel och relativt billig liten gåva till nära och kära är ett kort som du gjort alldeles själv! På Panduro hobby finner man massor av tips och inspiration!  Varför inte pyssla med ditt eller dina barn?! Eftersom att jag inte har några barn fick jag pyssla själv. På bilden nedan ser du slutresultatet 🙂 

Jag hittade hjärtmönstrade muffinsformar. På söndag kommer det att bakas för fulla muggar. Jag älskar att baka! 🙂

 

1 Responses to “Alla ♥ dag”

  1. Maria Says:

    Vi blev så glada för det fina kortet! 🙂


Lämna en kommentar