KrabbanGunnar's Blog

Just another WordPress.com weblog

Kunskapstornet april 14, 2010

Filed under: Pedagogiska tips,Tips på roliga aktiviteter — krabbangunnar @ 2:46 e m

I helgen var jag på medlemsutbildning i Linköping. För ett par veckor sedan bestämde jag mig för  att bli medlem i RFSU och när jag fick en möjlighet att lära mig mer om just RFSU tog jag chansen. Vilken otroligt intressant och givande helg! RFSU gör så mycket bra. En del visste jag men MASSOR hade jag inte en aning om att de arbetade med. Jag kände att jag hittat ”hem” och funnit mitt kall i livet 🙂 Jag vill vara delaktig i ungdomars liv, finnas där som en stöttepelare och vara någon de kan prata om sex och allt vad det innebär med!

Vi fick tips på roliga övningar och det var särskilt en som jag fastnade för, Kunskapstornet. Som första uppgift på söndagsmorgonen skulle tänka på något vi lärt oss under gårdagen. I mitten av vår cirkel stod en stol. Vi skulle bygga ett torn av kunskap . Person nummer ett gick fram till stolen, placerade handen på stolens rygg och berättade vad hon hade lärt sig. Nästa person fick säga sitt och lägga sin hand ovanpå person nummer ett. Tillsammans tog vi del av varandras kunskaper och byggde ett torn av kunskap. Superbra och rolig uppgift som jag tror kan användas i många sammanhang!

 

Lämna en kommentar